Ouderwets mailen is weer in

Al sinds een aantal jaren wordt de papieren mail een snelle dood toegeschreven. Papier is echter, met al die internetreclame en nieuwsbrieven, effectiever dan ooit. Natuurlijk, het gebruik van e-mail als platform voor een mailing kán zo zijn voordelen hebben, maar papier wint het weer/nog steeds op een groot aantal fronten.

Een papieren mailing heeft meer uitstraling.

De gevoelswaarde van kwalitatief papier geeft een extra prikkel en geeft uw product of uw bedrijf meer uitstraling en meer mogelijkheden om u te onderscheiden. En een bobbel in de envelop, garantie voor maximale attentiewaarde, is via e-mail nog altijd lastig te realiseren. Daarom wint de papieren mailing langzaam maar zeker weer terrein.

>hr/>

Eén van de redenen daarvoor is dat de 'concurrentie' voor de papieren mailing drastisch is gedaald. Ik weet niet hoe het bij u thuis of op de zaak is, maar de post hoopt zich al lang niet meer op de deurmat op. Daardoor krijgen de mailings die nog wel binnenkomen meer aandacht. Dat fenomeen is nog sterker tijdens vakanties. Dan daalt de hoeveelheid post verder, omdat veel adverteerders redeneren dat 'half Nederland dan toch met vakantie is'. Ja, een deel wel. Maar bij lange na niet de helft. En het deel dat overblijft, heeft alle tijd voor uw reclameboodschap.