
Op basis van deze door Innervate aangegeven richting heeft bartistiek Design de visuele branding voor Innervate mogen verzorgen (logo ontwerp, ontwerp brochure, gevelreclame, belettering entree, servies in huisstijl) en heeft daarbij de volgende ontwerpkeuzes gehanteerd:
De gebruikte kleuren ondersteunen de kernwaarden
- Paars: communicatief, kalmerend, steun
- Oranje: optimistisch, enthousiast, zelfvertrouwen
Gebruik van vormen
- Hexagoon: Innervate is een partner waarop gebouwd (en vertrouwd) kan worden. het sterkste element voor bouwen is een driehoek. het beeldmerk is opgebouwd uit driehoeken die samen een hexagoon vormen. bij een hexagoon zijn alle zijden gelijk, hetgeen symboliseert dat innervate gelijk staat aan de klanten waarvoor en waarmee innervate werkt.
- Als je op een andere manier naar het hexagoon kijkt, is het een driedimensionale kubus en klim je via de schuingeplaatste "i" van Innervate, uitgebeeld middels 3 haxagoon-traptreden, naar een hoger niveau.
Hierarchie in opbouw
- Naam van het logo: het gelijk of ondergeschikt zijn wordt tevens gesymboliseerd door het opnemen van de naam in ondercast letters. het vertrouwen van de klant in innervate komt door de relatie en het gedrag en niet door pretenderen.