Het logo van uw bedrijf is wel het meest opvallende onderdeel van uw huisstijl. Een goed logo koppelt beleving (uw diensten, producten) aan uw merk en zorgt ervoor dat u voortaan herkend wordt door uw klanten en leveranciers.
Het logo staat op visitekaartjes, briefpapier, flyers, folders, posters, stickers, pennen, auto, website en andere huisstijldragers. Een logo ontwerpen is dan ook meer dan een leuk plaatje met een mooi lettertype en aansprekende kleuren. Een goed logo is allround toepasbaar en blijft duidelijk op alle uitingen.
Bij het ontwerp van uw logo houdt bartistiek Design er rekening mee dat uw logo:
01Makkelijk te onthouden moet zijn;
Een op het oog "eenvoudig" logo wordt vaak beter onthouden. Ingewikkelde logo's zien er vaak aantrekkelijk uit, maar worden minder goed onthouden;
02Goed schaalbaar dient te zijn;
Een logo wordt op verschillende media gebruikt. Soms groot, soms klein, maar in alle gevallen dient het logo goed leesbaar en in de goede vorm te blijven. Om die reden is het te adviseren om kleurverlopen en foto's in logo's te vermijden;
03Een (of meerdere) duidelijk leesbaar lettertype(n) bevat;
Het is belangrijk om zorgvuldig om te gaan met het selecteren van de juiste lettertypen. De vorm en stijl dienen aan te sluiten bij de activiteiten van het bedrijf of vereniging. Zo onthouden potentiele klanten de (bedrijfs) naam beter;
04Herkenbaar blijft bij gebruik in kopieën en faxen;
Het logo moet zowel in zwart-wit als in kleur herkenbaar blijven en er professioneel uit blijven zien. Sterker nog, bartistiek Design zorgt ervoor dat het logo eerst in zwart-wit ontworpen wordt. Een logo dat in zwart-wit goed oogt, wordt alleen nog maar beter door het toevoegen van kleur.
05Zorgvuldig gekozen (functionele) kleur en vorm dient te hebben;
Het psychologisch aspect van een logo ligt in het gebruik van de juiste kleur en vorm en aan balans. Elke gekozen kleur en vorm heeft een betekenis. bartistiek Design schenkt veel aandacht de juiste combinatie tussen kleur en vorm. Een goed logo straalt kwaliteit en professionaliteit uit.
Zo zie je maar. Het lijkt eenvoudig, zo'n logo. Een logo is echter altijd een onderdeel van een huisstijl en daarmee voor ieder bedrijf erg belangrijk om een duidelijk en herkenbare uitstraling te hebben. Een logo representeert de kwaliteit van de diensten/producten en draagt bij aan de uitstraling van kwaliteit, professionaliteit en vertrouwen. Leg de realisatie van uw logo daarom in vertrouwde handen.
Neem contact op voor een vrijblijvend advies of offerte.